You Are Here: Home » @Papendal » Plan je rot..

Plan je rot..

Sportmassages inregelen voor Preaz masseurs op locatie Papendal is een echte uitdaging voor een planner. 175 sporters, verdeeld over 15 verschillende sportdisciplines die allemaal op hun favoriete tijdstip (direct) na de training een massage willen hebben. Hoe regel je dat in als je een beperkt aantal masseurs hebt die het liefst een volle aaneengesloten werkdag achter elkaar willen masseren?

Wel, het spreekt voor zich dat we veel overleg hebben met de trainers en coaches van de verschillende sportteams en we hebben begin dit jaar een massagerooster op weekbasis met hen opgesteld met vaste reguliere blokken. Dat was de makkelijke kant, nu de uitdagende andere kant!

We plannen bij Preaz vanuit de binnengekomen klantvragen centraal 4-6 weken vooruit en weten dus welke masseur welke week/werkdagen beschikbaar is voor welke klanten. Als eenmaal een masseur is toegewezen aan bijvoorbeeld een Papendal-dag wordt de uitdaging om voor die masseur een dag samen te stellen met 12-14 massages die gelijkmatig verdeeld zijn over de hele dag en dat willen we al 2 weken voor de uitvoering ervan weten!

Het rooster is een dagschema van 08.30-22.00 uur waarop we 30 of 45 min ‘kaartjes’ met namen van sporters kunnen ophangen. Blokken zijn gereserveerd voor bepaalde sporters of sportteams en afhankelijk van voorkeuren binnen een groep of team worden de namen van sporters op het bord ingepland. Vaak ontstaan er gaten in het rooster omdat sommige sporters op trainingskamp zijn, of meedoen aan een wedstrijd of toernooi (EK of WK) of bv geblesseerd zijn en geen massage mogen hebben. Dan gaan we direct pro-actief contact zoeken met sporters en coaches en proberen we de gaten te dichten door te schuiven of door nieuwe afspraken in te plannen. De uitkomst moet altijd een klantgerichte oplossing zijn die ook effectief en efficiënt is vanuit bedrijfseconomisch ‘Preaz’ perspectief.  Een heel gepuzzel wat we dagelijks, wekelijks en maandelijks samen (planner met masseurs) doen. We krijgen de planning nooit 100% ‘goed’ en zullen nooit een optimale 100% bezettingsgraad voor de masseurs halen. Dat is ook niet erg, want door de afstemming/mix van de lange termijn(4-6 weken) planning en de kort cyclische planning (in de week) lukt het ons om aan de klantvraag te voldoen en een rendabele bezettingsgraad te krijgen.

16 juni 2012 door Hein Heuvelmans

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

© 2012 Powered By Wordpress, edited by Luc Dirks for Preaz

Scroll to top